UUS HARLEY-DAVIDSON FAT BOY 30. AASTAPÄEVA MUDEL

Harley-Davidson tähistab ikooni uue Fat Boy® 30. aastapäeva Limited Edition mootorrattaga. Kaetuna tumedate viimistlustega koos pronksikarva rõhutistega ning jõuallikaks tumendatud Milwaukee-Eight®, saab 30. aastapäeva Fat Boy® mudel olema piiratud 2500 eksemplarini, igaüks neist eraldi seerianumbriga, mis paigutatakse kütusepaagi konsoolile.

Fat Boy oli ennekuulmatu nimi mootorrattale, mis oma 1990. aasta tutvustamise aja kohta oli hiilgavalt julge välimusega. “Fat Boy võttis välimuse, proportsioonid ja siluetid 1949 Hydra-Glide mootorrattalt ning moderniseeris selle täielikult uue sõitjate generatsiooni jaoks,” selgitab Brad Richards, Harley-Davidson’i kujunduse ja disaini asepresident. “Need sõitjad hindasid meie sõjajärgse disaini DNA-d, kuid samuti tundsid ennast tõmmatuna kaasaegse industriaalse disaini puhta lihtsuse poole. Igaüks nendest elementidest leidis kasutust uues 2018 Fat Boy mudeli versioonis. 30. aastapäeva mudeli jaoks soovisime luua midagi väga erilist, seega kaldusime tumedamate viimistluste ja piiratud seerialise strateegia poole, et teha sellest mootorrattast midagi vägagi unikaalset ja eksklusiivset.”

Fat Boy 30. aastapäeva mudel

Fat Boy 30. aastapäeva mootorrattas tähistab originaalmudeli kolme aastakümne mõju koos julge ümbertõlgendusega läbi tumedate viimistluste, mis on paaritud ainsa värvivaliku, Vivid Black’iga. Valatud alumiiniumist Lakester rattad on viimistletud Satin Black värvitooniga koos masinlõigatud detailidega. Tumendatud Milwaukee-Eight 114 jõuseadmele panevad punkti mootorikatted Gloss Black värvitoonis ja pronksikarva alumised nookurikatted ja ülekande katte skript. Väljalase Black Onyx värvitoonis, vastupidava füüsilise aursadestusega värviviimistlusega, mis paljastab alloleva kroomi ereda valguse käes.

Vivid Black esilaterna gondel, juhtkang ja juhtimisseadmed annavad viimase viimistluse üleüldisele tumedale välimusele, mis on eristavaks omaduseks tavalistest tootemudelitest. Uus pronksikarva Fat Boy paagilogo täiendab musta viimistlust ja teisi pronksikarva detaile, mis eristavad Limited Edition Fat Boy mudelit tavalistest tootemudelitest.

Põhinedes aastal 2018 loodud Harley-Davidson ® Softail® platvormile, defineerib Fat Boy mootorrattas ümber ikooni läbi võimsuse ja tuntuse. Kogu Fat Boy esiots on massiivne ning sellele paneb punkti LED esilatern värskelt kujundatud gondlis. Lakester alumiiniumketasrattad värskendavad seda eristatavat Fat Boy stiilipunkti. 160 mm esirehv on tasakaalustatud signatuurse 240 mm tagarehviga, mis tagab tehase tellitud välimuse.

Softail raam ja vedrustus ühinevad selleks, et luua šassii, mis on jäik ja kergekaaluline tagades väleduse ja jõudluse, mis ületaksid ka kõige nõudvama sõitja soovid. Mono-shock tagumine vedrustus säilitab Softail šassii iseloomulikud jooned ja asetab ainsa coil-over amortisaatori istme alla optimaalse nurga all, et tagada võimalikult sujuv sõit ja uskumatu juhitavus. Kõrvaline hüdrauliline eellaadimise seadistus saavutatakse lihtsa nupukeeramisega, mis asetseb istme all, tehes sõidu sisse häälestamise ja juhitavuse sõitja kaalu jaoks vägagi lihtsaks.

Milwaukee-Eight 114 V-Twin mootor, kõige võimsam Softail jõuseadme valik, tagab inspireeriva jõudluse ja klassikalise Harley-Davidson välimuse-heli-tunde. Jäik-paigaldatud jõuseade tugevdab šassii jäikust veelgi. Topelt mootori tasakaalustajad on häälestatud vähendama põhilist vibratsiooni tühikäigukiirusel.

Ikooni sünd

1989. aastal tutvustatuna 1990. aasta mudelina, olid originaalse Fat Boy mudeli kujundajateks legendaarsed Harley-Davidson’i disainerid Willie G. Davidson ja Louie Netz ning ühendasid omavahel värske, kaasaegse välimuse klassikaliste Harley-Davidson kujundusviidetega. Selleks et saavutada „kuulist freesitud” välimust, viimistleti tsikkel monokroomse Fine Silver Metallic värvitooniga koos sobiva pulberkihiga kaetud raamiga ning veeretati välja alumiiniumketasratastega – tagumine ots jäi Softail šassii poolt katteta – millest sai Fat Boy mudeli eristatav iseloomujoon. Aja kohta oli välimus lihaseline, alustades paksust esirehvist, mida kattis trimmitud tiib, kuni laia juhtrauani ja 7-tollise esilaternani massiivses kroomkorpuses, mis istus poleeritud FL-stiilis gondlil. Davidson kujundas tiibadega paagilogo, mis on olnud lakkamatu omadus Fat Boy mudelil.

Aastal 1991 sisenes Harley-Davidson Fat Boy mootorrattas popkultuuri tänu oma ilmumisele filmis “Terminator 2: Judgment Day,” milles näitleja Arnold Schwarzenegger sõidab dramaatilise tagaajamisstseeni käigus Fat Boy mootorrattaga läbi Los Angelese. Film oli ülemaailmne sensatsioon, aidates kinnistada Fat Boy mudelit ikoonilise Harley-Davidson’i kaubamärgi esindajana mitmetel turgudel, eriti Euroopas.

Nime kohta

Ainult Harley-Davidson oleks nii julge, et panna mootorrattale nimeks Fat Boy. Willie G. Davidson kirjeldab oma raamatus “100 Years of Harley-Davidson”, et see juhtus just niimodi:

Sa kindlasti mõtiskled, kuidas me tulime sellise nime peale nagu „Fat Boy” ja ma olen isegi kuulnud mitmeid luguisid selle kohta, millest peaaegu kõik on valed. Siin on reaalne tõde: raske on välja mõelda nimesid, mis oleksid just tänavatel populaarsed. Me peame endalt alati küsima, „Mis tänav sellele nimeks paneb?” ja töötama sealt edasi. Me otsisime midagi ebatavalist ja võibolla ka veidike ebaolulist, kuna aeg ajalt enda toodete üle nalja tegemises tundub olevat midagi lahedat. Minu ja ka mitmete teiste siseste isikute jaoks, kes olid seda näinud, oli mootorrattal üsnagi paks välimus. Seega tuli turunduse rahvas välja ideega panna sellele nimeks „Fat Boy” – ja tänav võttis omaks.

Fat Boy mudel võttis vastu mitmeid regulaarseid uuendusi kuni aastani 2018, mil tutvustati totaalselt uhiuut Fat Boy mudelit ümberehitatud Softail šassil, jõuseadmeks Milwaukee-Eight mootor. Praegune Fat Boy mudel ületab kõiki Fat Boy mudelile iseloomulikke omadusi, alustades alumiiniumketasratastest kuni massiivse esilaterna ja gondlini. Fat Boy jääb üheks kõige füüsilisemalt aukartustäratavaks mootorrattaks Harley-Davidson’i portfoolios.