Erinevad võimalused motospordiga alustamiseks Eestis

/Sisuturundus/

Motosport on eestlase seas alati olnud üks armastatumaid spordialasid, ning lapsed kasvavad siiani maapiirkonnas traktoriroolis. Lapsevanemad on alati olnud arvamusel, et selleks, et lapsest kasvaks täisväärtuslik täiskasvanud inimene, tuleb alustada oskuste õpetamisega juba varasest east peale. Kuigi motosport on ise küllaltki ohtlik ala, siis alustavad noored pigem ralliga, kus kiirused  ja ohutegurid on väiksemad kuid spordiga kaasnev adrenaliin ja põnevus on sama nagu mängides veebilehel www.boostcasino.com/ee erinevaid slotimänge. Selleks, et leida täpsemat infot selle kohta, mil viisil saab alustada treeninguga juba varakult, vaata infot veebist erinevate rallikoolide ning motospordi teeninggruppide kohta. 

Motospordiga alustamiseks tuleks otsida kõigepealt endale treener või mentor, kes aitaks noorel või vanal rallihuvilisel leida kõige parem ning efektiivsem võimalus treenimiseks. Selleks on Eestisse loodud ringrajad nii autodele kui ka mootorratastele. Eestis rajatud ringrajal on võimalus rentida ralliauto, millega saab igaüks katsetada ringraja sõitu. Kasutusel on erinevaid mudeleid, alates vanadest ja väsinud romudest kuni uuemate ning kiiremate luksusautodeni. Motospordiga alustamisel saab endale rajal palgata treeneri, kes aitab spordihuvilisel leida endale parim võimalus treeningu alustamiseks. Kui tegemist on algaja juhiga, alustatakse kõige pealt teooriaõppega ning sealt edasi praktilise koolitusega.

Kui tekib huvi tegeleda motospordiga tõsisel eesmärgil, tuleb alustada motokoolis õppega. Motokoolides antakse õpilastele väga suure õppemahuga koolitusbaas, mis hõlmab enda alla nii sõidu kui ka turvalisusega seotud teemasid ning kategooriaid. Kogu õppemahu alla kuulub samuti füüsiline ja vaimne ettevalmistus, sõidukaardi koostamine, sõiduoskuste loomine ja lihvimine, ralliauto ettevalmistus ning muu kõige olulisem. Üks neist samuti meediaga suhtlemine ning rallivõistluste ettevalmistamine. Professionaalsel tasemel saavad tegutseda vaid juhid, kes on ennast piisavalt ette valmistanud.

Kõik oleneb siiski võimekusest osata sõita. Teismelise eas ralli võistlustel alustavad juhid ei läbi tavaliselt autokoolis vajaliku juhiloa saamise koolitust. Noorukite klassi sõitjad on peamiselt saanud vaid sõiduoskuste loomise koolituse ning põhibaasi mille võimaldab auto rallikool. Samuti kehtib sama põhimõte mootorrattaspordi või kardisõiduga. Motospordiga alustamisel tuleb kindlasti silmas pidada võimalust õppida parimate käe all. Harjumaal ja selle läheduses on palju rallikoolitusi pakkuvaid ettevõtteid, kes tegutsevad motospordi alal. Iseseisvalt treenimine on küllaltki ohtlik, sest olukordasid mida ei saa täpselt kontrollida, on palju.

Motospordi alal võistlemine toob endaga kaasa vastutuse muretseda endale võistlusauto või ratas ning hoolitseda selle eest ka põhimõttega, et tehniliselt on masin korras ning ohutu liikluses. Selleks, et valida endale parim mootorsõiduk, millega võistelda, tuleks hoida silma peal hoida motospordi võistlustel osalevatel masinatel. Klubide all tegutsevad tiimid on alati nõus palkama oma meeskonda tehnilise taibuga huvilisi, keda võib ka hiljem koolitada võistlustel sõitmiseks.

Klubi tiimis sõitmisel tuleb siiski arvestada põhitõega, et esindatakse tiimi ning individuaalselt sõites tuleb samuti näha rohkem vaeva. Parimate võimaluste leidmiseks, kus tekiks võimalus õppida motospordi alal sõitma, saab leida lihtsa vaevaga veebist, kasutades otsingus ‘rallikooli’ nimetust.

Kui soovi ning rahalist võimalust ametlikus rallikoolis osalemiseks siiski ei ole, saab õppida rallisõitu ning motosporti ka iseseisvalt. Selleks tuleb hankida vahend ning asukoht, kus turvaliselt treenides saab sõitja oma oskusi lihvida. Aastakümneid tagasi toimusid sellised treeningud põldudel ning haljasaladel, kus põllumajanduslikus mõttes tegevust ei toimunud ning ala oli suletud muudele liiklejatele.

Toimetas Ranto Lupp

Mootorratturid.ee asutaja ja toimetaja.