Harley-Davidson väljastab EICMA üritusel edasised detailid uue 2019 LiveWire mootorratta kohta

Täna tegi tuliuus elektriline Harley-Davidson® LiveWire™ oma Euroopa debüüdi EICMA üritusel peetud pressikonverentsil  Milanos. Presentatsiooni ajal avaldas toote planeeringu ja portfoolio asepresident Marc McAllister pingsalt oodatud Harley-Davidsoni elektriliste kaherattaliste  seast esimese tsikli spetsifikatsioonid ja detailid.

Väljalaske aastana 2019 ja üritusel näidatud, kui tootmisvalmis mootorrattas, kinnitati LiveWire esmakordselt ettevõtte „More Roads to Harley-Davidson“ teadaandes.  30. juulil 2019 jagas Harley-Davidson oma plaane kiirendamaks strateegiat uue generatsiooni globaalsete sõitjate loomiseks. Kasutades ära sisemisi tugevusi, kaubamärki ja edasimüüjate võrgustikku, plaanib ettevõte investeerida võimalustesse, mis inspireeriksid varasemat sõitjate arvu kasvu ja tagaksid tuleviku jaoks jätkusuutlikku kasvu. Selle kiirendatud plaani ühe osana plaanib Harley-Davidson saada maailma juhtivaks jõuks mootorrataste elektrifitseerimise valdkonnas ning on agressiivselt, kuid targalt investeerinud elektriliste sõiduvahendite tehnoloogiasse. Harley-Davidson on elektriliste mootorrataste tuleviku osas põnevil ning loodab tagada täieliku portfoolio elektrilisi mootorrattaid aastaks 2022.

Nägemus LiveWire mootorratta tootmisest  algas Projekt LiveWire’iga, mida esitleti katsetamiseks prototüübina aastal 2014, et näha elektriliste mootorrataste potentsiaali vaadatuna Harley-Davidsoni poolt.

Projekt LiveWire demo tuuri kogemustest tulenevalt ja peale intensiivset arendusprogrammi, pakub Harley-Davidson LiveWire sõitjale uue, kõrge jõudlusega mootorratta kogemuse. Elektrilise mootori poolt kohese pöördemomendiga edasi veetuna on LiveWire mootorratas võimeline uskumatuks kiirenduseks ainult ühe käepideme pöördega – ei mingit sidurit ega käiguvahetust. Madal raskuskese, jäik alumiiniumraam ja kõrgkvaliteetsed reguleeritavad vedrustuse komponendid annavad LiveWire’ile dünaamilise juhitavuse. Jõudlus ja distantsi ulatuskaugus on optimeeritud linnatänava sõitjate jaoks.

Võimsus

LiveWire mootorrattale tagab võimsuse püsimagnetiga elektrimootor, mis toodab kohese pöördejõu hetkest, mil käepidet pöörata – tagades uskumatu kiirenduse võimekuse vapustavaks sõidukogemuseks. Mootor asetseb mootorrattast  madalmal, et alandada raskuskeset ja aidata kaasa mootorratta juhitavusele igal kiirusel ning tagab selle lihtsa käsitletavuse ka seismise ajal. LiveWire mudel on kujundatud tootma heli, mis kasvab koos mootori pöörete ja kiirusega – uus heli, mis esindab LiveWire mootorratta sujuvat, elektrilist võimsust.

Kere

Jõuseadme jõudlus on maksimeeritud kerega, mis on kujundatud tagama väleda ja liikuva juhitavuse enesekindlaks ohjeldamiseks linnatänavatel ja vapustavaks sõiduks kurvilistel maanteedel. Jõuseadme on ühendatud rõhulise liikmena alumiiniumraami. Suurendamaks jäikust, kasutab LiveWire kõrgetasemelise jõudlusega täielikult kohandatavat Showa ® vedrustust.

Showa® BFRC-lite® (Balanced Free Rear Cushion-lite) ühe amordiga tagumisele vedrustusele lisandub Showa SFF-BP® (Separate Function Fork-Big Piston®) tsikli eesotsas, mis on balansseeritud ühilduma jõudluse ja tagumise amordi kohandatavusega ja tagama erilise vedrustuse kontrolli madalal kiirusel – ideaalne tasakaalukaks kontrolliks tüüpilistes linnasisestes tingimustes.

Et edasi parandada mootorratta kontrolli ja jõudlust, on LiveWire’ile paigaldatud Brembo Monoblock esipiduri sadulad, mis haaravad kahte 300mm diameetriga ketast, et tagada uskumatu võimsus kindlaks pidurdamise jõudluseks. Enesekindlus sõidu ajal on suurendatud blokeerumisvastase pidurisüsteemiga(ABS) ja veojõukontrolli süsteemiga(TCS) – millest mõlemad on standardvarustuses.  LiveWire mudelil on  topelt kaubamärgistusega H-D/Michelin Scorcher rehvid(180mm taga/120mm ees). Sõitja saab samuti kohendada LiveWire’i jõudlust seitsme valitava sõidurežiimiga – neli neist on tehase poolt standardina paigaldatud ja kolm režiimi, mille saab sõitja ise defineerida.

Tehnoloogia

Värviline TFT ekraan(kelmetransistoripaneel, vedelkristall ekraani tüüp, mida tuntakse kõrge pildikvaliteedi ja kontrasti poolest) asetseb juhtraua kohal ja pakub sõitjale informatsiooni laia hulka ekraanil, ekraan on ere ja lihtsasti loetav. Ekraani saab kallutades kohendada, et tagada enamustele sõitjatele perfektne vaatenurk. TFT ekraan lubab sõitjal samuti ligi pääseda Bluetooth ühenduvusele, navigatsioonile, muusikale ja muule.

LiveWire mootorratas omab RESS’i(taaslaetav energia ladustamise süsteem), mis koosneb liitiumioonakudest, mida ümbritseb uimeline valatud alumiiniumist ümbris. LiveWire mootorrattal on samuti väike 12V liitiumioonaku, mis tagab voolu tuledele, juhtimisseadmetele, signaalile ja instrumentide näidikutele. Laadimist saab teostada kasutades sisseehitatud Level 1 laadijat, mis sobib standardsesse kodupistikusse läbi pikendusjuhtme, mis asetseb mootorratta istme all. LiveWire’it saab laadida ka Level 2 ja Level 3 või DC kiirlaadimisega(DCFC), läbi SAE J1772 konnektori(USA) või CCS2 – IEC tüüp 2 laadimiskonnektoriga rahvusvahelistel turgudel. Kõik Harley-Davidson’i edasimüüjad, kes müüvad LiveWire mootorrattaid, saavad hakata pakkuma avalikke laadimisjaamasid.

Stiil

LiveWire’i stiil on sama uskumatu, kui jõudlus ning järgib Harley-Davidsoni võtmestiili: fookus on mootoril. Samamoodi nagu V-Twin mootor on kõige silmapüüdvam element – kroonjuveel – igal eelneval Harley-Davidsoni mootorrattal, on ka LiveWire’il tema elektrimootor just esimene fookust tõmbav detail. Selle ere korpus ja mehaaniline, lihaseline kuju on mõeldud näitama jõudu, mida see sisaldab. Lisaks on valatud alumiinium korpus RESS’ile kujundatud funktsionaalsete jahutusribidega. Kere on töödeldud värvitehnoloogiaga nii, et anda sellele anodeeritud metalli välimust, see voolab alates akukattest kuni kõrge, vapsikuliku sabaosa kontuurini, koos tagumise poritiivaga, mis hoiab rehvi ligi nii lähedaselt, et see peaaegu kaob silmist.

Tuliuus Harley-Davidson LiveWire saabub müüki järgmisel aastal ja edasised detailid hinna osas ning ka eeltellimise protsess väljastatakse 2019. aasta jaanuaris.