HARLEY-DAVIDSON TÕI VÄLJA UUE LAKOONILISE DISAINIGA ROADSTERI

Uuel Harley-Davidson® -i Roadster-il, mille väljatöötamisel toetuti pea 60-aastasele kogemusele, pole ühtegi ülearust detaili.

„Alates Harley-Davidsoni Sportsteri turuletulekust 1957. aastal on seda mudelit pidevalt täiustatud. Nüüd avab Roadster selles loos täiesti uue peatüki,“ rääkis Harley-Davidsoni disainidirektor Brad Richards. „Oleme jälginud, kuidas meie kliendid Sportsterit oma soovi järgi kohandavad. Roadsteris on ühendatud erinevad disainisuunad, meie eesmärk oli luua ehtne mootorratturitsikkel – Sportster, mis on lakooniline ja võimas, otsekui ühenduslüli mootorratturi ja tee vahel,“ selgitas Richards.

Harley-Davidsoni turunduskampaanias „Live Your Legend“ kesksel kohal olev uus Roadsteri mudel lisandub Dark Customi mudelivalikule – selle üldilme meenutab 1950–1960ndate võidusõidu Sportstereid. Tsikli minimalistlik disain on saanud inspiratsiooni klassikalistest võidusõiduratastest ning lakooniliste, nn naked-custom-tüüpi tsiklite praegustest trendidest.

MY16.5 Campaign

„Tahtsime Roadsterile lisada ka midagi sellist, mis oli väga ainuomane 50ndate keskpaigast pärit KHR mudelitele ja hilisematele, kiirendusvõistlusteks tuunitud Sportsteritele,” ütles Richards. „Neil tsiklitel olid kuni tugedeni lühikeseks lõigatud porilauad, väike kütusepaak ja neil polnud ühtegi liigset detaili, ainult hädavajalik võimsuse saavutamiseks,“ lisas Richards.

MY16.5 Campaign

Roadster on moodne võimas tsikkel, millel on uued veljed ja rehvid, väga hea vedrustus ning õhkjahutusega 1200 cm3 V-Twin mootor, mille tõmme on vägev ka keskmises pööretevahemikus. Offset-Split-tüüpi, 5-kodaraga 19-tolline eesmine ja 18-tolline tagumine valuvelg on disainitud spetsiaalselt Roadsterile ja annavad tsikli atleetlikule välimusele palju juurde.

„Velgede kujundamisel võtsime eeskuju klassikalistest kodarvelgedest ja need on kõige keerulisemad valuveljed, mida oleme kunagi loonud,“ ütles Harley-Davidsoni tööstusdisainer Ben McGinley. „Omavahel põimuvad kodarad kinnituvad velje vastaskülgedele ja on visuaalselt väga efektsed. Lisaks on need veljed oma suuruse kohta väga kerged, mis parandab Roadsteri head juhitavust,“ selgitas McGinley.

Roadsteri vedrustust on täiustatud: uusi, ühe amortisaatoriga, 43 mm ümberpööratud kahvleid ja kolme jäikusega vedrusid hoiavad koos tugevad traaversid, tagavedrustuses on kasutatud katmata vedrudega gaasi-õliemulsioonamortisaatoreid ja kolme jäikusega vedrusid, nii et tsikli vedrustuse käik on suurem kui ühelgi muul Sportsteril – 11,43 cm ees ja 8,13 cm taga. Suurepärase pidurdusvõime tagavad kaks 30 cm ujuvat piduriketast esirattal. Roadsteri valikvarustusse kuuluvad ka ABS-pidurid.

MY16.5 Campaign

Roadsteril istuja sõiduasend on agressiivne, uus juhtraud on madalal ja jalghoovad asuvad keskel, nii et mootorratturi raskuskese jääb klassikalise kujuga 12,5 liitrise kütusepaagi kohale.

Nagu Roadsteri lakoonilisele disainile kohane, on tagumine porilaud lõigatud 3,8 cm lühemaks kui eelmiste Sportsterite lühikesed porilauad. Augustatud rihmakate ja summutikatted sarnanevad võidusõidutsiklite osadega, kuhu puuritakse auke kaalu vähendamiseks, madalale traaversi ette on paigaldatud üks 10,2 cm läbimõõduga näidik – suur tahhomeeter, mille sees on ka digitaalne kiirusmõõdik. Tagumised suunatuled on kinnitatud otse porilaua tugede külge, uus registreerimismärgi ja tagatulede plokk ja fastback-disainiga iste muudavad tsikli tagaosa selgejooneliseks.

„Istme profiil läheb sujuvalt üle väga lühikeseks tagumiseks porilauaks,” ütles McGinley. „Istmekattel on nahktagi meenutav rullpolster ja istme tagaosa saab kasutada kaassõitjaistmena, et Roadsteri kasutusvõimalusi veelgi suurendada.“

Harley-Davidsoni Roadsterit saab tellida neljas värvikombinatsioonis: Vivid Black hallikassiniste peentriipudega, Black Denim punaste peentriipudega; Velocity Red Sunglo punaste peentriipudega ja kahevärviline Billet Silver/Vivid Black tumepunaste peentriipudega.

[justified_image_grid ids=”4464,4465,4460,4463,4462,4461,4467,4468,4469″ row_height=190 height_deviation=50 lightbox=magnific mobile_lightbox=no show_text_before=no show_text_after=no wrap_text=no developer_link=hide]

Toimetas Ranto Lupp

Mootorratturid.ee asutaja ja toimetaja.