Uued Harley-Davidson Forty-Eight Special ja Iron 1200 Sportsterid ühendavad mineviku disaini modernse jõudlusega 

Harley-Davidson tutvustas uusi Sportster mudeleid Iron 1200 ja Forty-Eight Special, mis ühendavad mineviku disainitrendid Sportsteri platvormi tugeva vundamendi ja Evolution 1200 V-Twin mootori energilise jõudlusega.

Alates seeria tutvustamisest aastal 1957, on Sportster tsikleid korduvalt ümber mõeldud nii Motor Company kui ka tsikli omanike poolt: Sportster bobberina, chopperina, scrambleri ja ka café racerina; kangelasena võidusõidu radadel, kiirendusradadel ja maantee ringsõitudel; kättesaadava sisendina alustavatele sõitjatele ning eritellimusliku kruiisijana.

“Alates selle tekkest on Sportster pakkunud perfektset kombinatsiooni suurusest, võimsusest ja iseloomust, mis teevad sellest atraktiivse tsikli nii paljudele erinevatele sõitjatele,” ütles Brad Richards, Harley-Davidson Kujunduse ja Disaini Asepresident. “Sportster on võrdemisi lihtne tsikkel, mida juppideks võtta ning ümber leiutada. See, mida oleme teinud selleks, et luua uued Iron 1200 ja Forty-Eight Special, on see, mida Sportster’ite omanikud on teinud juba põlvkondi.”

Uued kütusepaagi graafikad eristavad nii Iron 1200, kui ka Forty-Eight Special’it ning ühendavad julged värvitriibud formaalse kirjatüübi, värvi ja graafiliste elementidega, mis olid originaalselt populaarsed 1970-ndatel.

“Kunst nendel kahel kütusepaagil peegeldab kaasaegseid trende, mida näeme eritellimustsiklitel ja disainis üleüldiselt, samm eemale keerulistest ja peenekoelistest kunstitöödest välimuseni, mis on väga lihtne ja puhas,” sõnas Richards. “Samuti on tähtis märkida, et need graafikad austavad kütusepaagi kuju ning Sportsteri puhul on ka paak ise omaette kujunduselement.”

Harley-Davidson Iron 1200

Iron 1200 retsept algab võimsusega. 1200-kuubikuline Evolution® 1200 V-Twin mootor tagab 36% rohkem pöördemomente(73.0 ft. lbs. vs. 53.8 ft. lb.), kui 883 Evolution mootor, mis veab Iron 883 mudelit – originaalset linnamürgeldajat Sportster’i perekonnas. Iron 1200 tagab rohkem lööki tänavakakluseks – rohkem võimsust, et roheliste tulede tagant minema tõmmata ja rohkem vahepealset, et lõigata läbi liikluse. Rohkem võimsust tähendab rohkem lärmakat lõbu.

Satiinmust Mini Ape juhtraud on oluline element garaažis ehitatud chopperi välimuses, mis lisab kohese iseloomu. See 1-tollise diameetriga juhtraud pakub 8,75 tollist tõusu, 32-tollist laiust ning 6,5-tollist tagasiulatuvust, mis avab juhikolmnurga “nukid tuules” seisakuga. Läikivmust tuuleklaas, mis ümbritseb esituld, on lääneranniku stiilingu mõjuga ja võimendab kõrge juhtraua iseloomu. Selle eesmärgiks on tagada mingil määral tuule kõrvalejuhtumist ja tagada ruumi lihtsaks isikustamiseks. Fast-back Café üksikiste voolab tagumisele porilauale ning on kujundatud hoidma sõitjat paigal ka siis, kui Evolution 1200 võimsus sisse lööb.

Klassikaline 12,5-liitrine Sportster’i kütusepaak omab tunnusena mitmevärvilisi triipgraafikaid, mis ulatuvad ümber paagi profiili. Tume mootori viimistlus aitab tõmmata silmi ereda paagigraafika poole. Kütusepaagi värvivalikute hulka kuuluvad Vivid Black, Twisted Cherry and Billiard White, alati eristudes Vivid Black tuuleklaasist.

Kogu jõuseade on kujundatud populaarse värviga: mustad ülemised ja alumised paneelid, must summuti ja summutikatted ning must taimeri, esmase juhtseadme ja derby kate. Kroom tõukurvarda torud ja tõukuri katted on ainsad eredad jupid ja toovad esile V-Twin mootori kuju. Iron 1200 on viimistletud täismustade 9-kodaraliste ratastega(19-tolline esimene ja 16-tolline tagumine) ja üleni musta rihmakatte ja tagumise hammasrattaga.

Harley-Davidson Smart Security System ja anti-lock pidurisüsteem (ABS) on tehase poolt installitud valikud Iron 1200 mudelile.

Harley-Davidson Forty-Eight Special                        

Forty-Eight Special’i turske esiots –130 mm esirehv raamituna 49 mm kahvliga, mis on kinnitatud massiivsete sepistatud alumiiniumist kolmikklambritega – näeb koos läikivmusta 7,25-tollise kõrguselise Tallboy juhtrauaga välja eriti ähvardav.

“Me valisime Tallboy juhtraua puhtalt tema kuju pärast,” väitis Richards. “See pakub vähemat tagasiulatuvust kui Mini-Ape, tagades välimuse, mis koos steamroller esiotsa ja pisema kütusepaagiga töötab Forty-Eight Special mudelil perfektselt.”

See 8,3-liitrine “peanut” Sportster’i kütusepaak omab ridu julgeid horisontaalseid triipe, mis loovad lihtsa Harley-Davidson tekstilogo. Antud kütusepaak on saadaval kolmes värvivalikus: Vivid Black, Wicked Red, ja Billiard White.

Evolution 1200 mootor kujutab musta ülaotsa ja laialdast valikut kroomi mootori allosas, kaasa arvatud kroomitud esmase juhtseadme, inspektsiooni ja derby katted ja üleni kroomist summuti ja summutikatted. Kroomitud alumised paneelid, tõukurvarda torud ja tõukuri katted eristuvad mustadest silindritest, tõstes seeläbi esile V-Twin mootori kuju. Kõrge jõudlusega Michelin Scorcher 31 rehvid ees ja taga on paigaldatud Black Split 9-kodaralistele valatud alumiiniumist ratastele(16-tolline nii ees, kui taga).

Harley-Davidson Smart Security System ja anti-lock pidurisüsteem (ABS) on tehase poolt installitud valikud Forty-Eight Special mudelile.

Toimetas Ranto Lupp

Mootorratturid.ee asutaja ja toimetaja.