BOOM: See on 2016 Harley-Davidson Softail Slim S

Harley-Davidson on kasutanud CVO (Custom Vehicle Operations) joont, et näidata mida on võimalik teha Harley and the Motor Company toodetud varuosadega. Peale eksklusiivsete värvilahenduste ja uute tehnoloogiate, mida pakutakse peamiselt kallimatele ratastele, on Harley omanikel olnud võimalus ehitada enamik CVO-d oma ratastest.

Kuid see võimalus ei rahuldanud mootorrattureid ning sellest teavitati ka ettevõtet. Kui mõelda oma klientide rahulolu eest hoolitsevate suurettevõtete peale, siis Harley-Davidsoni peaks peale Project Rushmore üheks parimaks. Ettevõte võttis kliente kuulda ning 2016 HD Fat Boy S ja Softail Slim S on saanud Screamin’ Eagle Twin Cam 110B mootori. See päästab omanikke ümberehitustöödest, mille tagajärjel kaob ka garantii.

16-hd-softail-slim-s-1

Kuid mis teeb Screamin’ Eagle Twin Cam 110B eriliseks peale vingete märkide? Alustuseks suurenes mootori kubatuur 1690cc pealt 1801cc. Õhuvõtt toimub läbi Screamin’ Eagle Stage I õhupuhasti. Kaheraudne summuti võeti üle Softail Deluxe küljest. Rohkem õhku võimaldab 101,6mm x 111,1mm V-Twin teha häält, mis iga cruiseri armastaja ilastama paneb.

Hüdrauliline sidur võimaldab madalal kiirusel manööverdada ning muudab käiguvahetused mugavaks – kuigi käiguvahetus ei erine cruiserile tavapärasest. Suurel kiirusel on soovitatav kasutada 6. käiku, mis hoiab pöördeid suurel kiirusel madalal. 110B jõud võimaldab kiirendamisel vältida madalama käigu kasutamist.

Slim S standardpaketis on püsikiiruse hoidja, mis toimib ühe nupu vajutusega ning on  lihtne kasutada. Kiirust on võimalik muuta 1 km/h kaupa. Püsikiiruse eemaldamiseks piisab vaid gaasi maha keeramisest, mis on muutumas uutel ratastel üpris tavaliseks.

16-hd-softail-slim-s-1-pc

Kuigi peamiseks eristavaks faktoriks võrreldes HD Slim’ga on 110B mootor, siis välimine erisus aitab S mudelit juba kaugelt ära tunda. Kuid kõigepealt lähme hetkeks tagasi mootori juurde. Kõik jõuülekande osad, mis tavalisel mudelil on kroomitud, on Slim S jaoks värvitud läikiva mustaga. Must on ka ülejäänud muudetud osade puhul läbiv sõna, mille hulka kuuluvad õhupuhasti, esitule ümbris, telje mutrid, kahvel, peeglid, piduriheebel, siduriheebel, kõik ümber juhtraua, õhupuhasti ja summutid. Päris must masin!

Slim S puhul püüab pilku ilusate õmblustega, madaldatud nahast sadul – või peaksime ütlema puuplank ühele? Lühikeste sõitude puhul, milleks ratast peamiselt ka kasutatakse, on sadul väga kõva, kuid mitte üleliia ebamugav. Pikemate sõitude puhul ei ole tuharate valu välditav. Ebamugavustest rääkides võiks siia lisada veel siledad gripid, mis pikematel sõitudel üpris tüütuks muutub, kuid samas säilitab reaalse sõitmise tunde.

my16-softail-slim-s-kf-overview-bb

Kuna Slim S on üpriski kerge (u 323kg sõiduvalmilt), mis võimaldab kiiresti sõitmist, ülejäänud ratas aga on sama Softail, millega Harley sõbrad juba tuttavad on. Auklikul ja konarlikul teel muutub kliiners takistavaks faktoriks. Tagaamortide 8cm käik on auklikul teel ilmselgelt liialt vähe. Vähem põrutavate aukude puhul tundub vedrustus veidi parem kui eelmisel mudelil.

Toimetas Ranto Lupp

Mootorratturid.ee asutaja ja toimetaja.