Põrgumürgel: topeltmootoriga Harley

Kahe Harley Davidsoni mootori pressimine ühele kerele on tõeline hullumeelsus, mida üldiselt kohtab USA drag racing skenes.

70ndate kuldaja keskpaigas paigaldas Bonnie Truett ühele raamile kaks HD Sportsteri mootorit ning lisas nitro. Dekaad hiljem ehitas Elmer Trett veel kiirema kahe mootoriga ratta „Freight Train“, mis läbis veerand miili alla seitsme sekundi.

Hoolimata Jaapani tuuningu talentide rohkust, pole sealsed meistrid ehitanud mitte ühtegi kahe mootoriga Harley Davidsoni – kuni praeguseni. Kentaro Nakano on vaadeldava mehaanilise meistriteose autoriks.

Nakano-san tegutseb Hot Chop Speed Shop nime all Kyotos, Jaapanis.

Nakano sõnul on ratas ehitatud austamaks ja mälestamaks 70date generatsiooni. Projektiga alustas ta 2017 aastal. 

Eesmine mootor pärineb 1969 aasta Ironheadi pealt ning tagumine mootor paar aastat vanemalt mootorrattalt. Mootorid restaureeriti täielikult ning kütust doseeritakse S&S Super B karburaatoritega.

Nakano muutis mootorite ajastust nõnda, et tühikäigul kõlab masin nagu tõeline Harley Davidson, kuid kõrgetel pööredel sarnaselt Jaapani mitmesilindrilistele mootoritele.

60date Sportsterite nõrgimaks kohaks oli käigukast ning selle kasutamine kahe mootoriga lõppeks ilmselt pisarates, seega kasutas Nakano 4-käigulist kasti 1980 Big Twini pealt.

Jõujaam valmis, keskenus Nakano raamile. Täielik käsitöö, kus kasutatud terasest torusid ning varajase 70date Ducati 750 Imola kahvlit.

Nakano kasutas 18-tolliseid H-tüüpi velgi, mida katavad M&H slikid.

Kasutatud esipidurid pärineva Minnesotast firmalt Airheat ning tagumise pidurid Californiast firmalt Wilwood. 

Vanu aega tuletab meelde ka kasutatav tahhomeeter, mis pärineb 70date Harley pealt. 

Ratta välimus on hoitud võimalikult minimaalne, silindri kujuline kütusepaak, mis toetub raamile ning mühk tagaosas, mis täidab ka õlipaagi rolli.

Käsitsi õmmeldud nahast istmed näevad välja ja on täpselt nii kõvad kui nad omal ajal tehti.

“Double Trouble” näeb isegi seistes kiire välja. Nakano viib ratta lähikuudel Jaapani kiirendusvõistlustele ning loodab saada ratta jooksma sama hästi kui 70datel ehitatud.

Kui tulemused on head, asutakse otsima sponsorit, kelle abil viia ratas Bonneville soolaväljadele, kus saaks katsetada veel suuremaid kiiruseid.

Kuid enne, kui Nakano saab hakata kiirendusvõistlusi väisama on vaja teha veel üks väike ehitus – kompressori lisamine.

Toimetas Rait Murumets