PÄEVA LEID: TWIN TURBO BMW R100

Nüüd, kui mõte turbotatud custom rattast on hakanud settima, tulid Chris ja Rebecca Boxer Metal’st lagedale täiesti hullumeelse ideega – kahe turboga mootorratas. Täpselt nii, BMW R100 Twin Turbo, mis ehitati esindamaks puhast kirge ning kujutlusvõimet. Chris ehitas ratast One Motoshow tarbeks, kuid tema peamiseks eesmärgiks polnud avaldada muljet või saada erilist tähelepanu One motoshowl, vaid et viia täide oma viisteist aastat vana unistus. Visioon rattast, mis sõidab sama hästi kui välja näeb, oli saamas reaalsuseks.

BMW-R100-Twin-Turbo-from-Boxer-Metal-left-side-profile-with-Chris-and-Rebecca

Chrisi mõeldud kontseptsiooni aitas paberile kanda ja reaalsusesse tuua Ola Stenegard. Alustuseks kooriti ratas algosadeks, et eemaldada vana värv ning tugevdada raam, et väheneks libisemise tunne, mis on hardtailidele omane. Sõbra abiga kaeti raam pulbervärviga ning asuti istme kallale. Iste pidi olema võimalikult naturaalne ning stiilipuhas. Istme vorm tehti ise, kuid polsterdamisel paluti taaskord sõprade abi. Madaldatud asendis võimaldab istme asend hoida ratast paremini tasakaalus ning nihutab juhti ette poole, mis parandab esiratta tunnetust suurtel kiirustel. Lisaks sellele on käsitööna valminud ka tagumine porikas.

Boxer-Metal-Twin-Turbo-BMW-R100-4

BMW R-seeria mootorrattad on õlinäppude seas hetkel väga populaarsed, mistõttu tuli Chrisil välja mõelda ka disaniline eripära. Nii alustaski ta paljudele vana kooli meestele tuntud Dnepri kütusepaagist, mis sai endale sädeleva kuldse värvikatte.  Kulde värv võib olla küll domineeriv, kuid peene pintslitööga lisatud detailid teevad sellest ühtse terviku, mida silmal hea vaadata. Vanad vedrustus vahetati välja progressive fork süsteemi vastu ning vastavalt jõu suurenemisele suurendati ka pidurite võimekust – alla kruviti 320mm pidurikomplekt. Tagumine velg on vintage Lester Mag, mis kohandati uutele piduriketastele vastavalt.

BMW-R100-Twin-Turbo-from-Boxer-Metal-right-side-rear-profile-close-up-1024x698

Selleks et 980cc bokser-mootor mugavalt juua saaks asendati karburaatorid sissepritsesüsteemi vastu. Selleks, et rattaga saaks hulganisti muretuid kilomeetreid sõita, ei tehtud mingeid erandeid – vahetati välja kõik tihendid, poldid ning juhtmed.  Lisatud Megasquirt süsteem ning kaks Speed Daddy T3 turbot garanteerivad ohtralt nauditavaid kilomeetreid.

BMW-R100-Twin-Turbo-from-Boxer-Metal-fuel-tank-rear-close-up

Pelgalt välimusest ei ole küllalt, et ratas oleks perfektne. Selleks vahetati välja algne väljalase, mis asendati custom väljalaskega. Esituli valmistati 3D mudeli alusel ning 3D printeri abiga. Valgusallikaks valiti Acewelli LED lahendus.

[justified_image_grid ids=”4495,4494,4487,4488,4489,4490,4491,4492,4493,4500,4499,4498,4497,4496″ row_height=190 height_deviation=50 lightbox=magnific mobile_lightbox=no show_text_before=no show_text_after=no wrap_text=no developer_link=hide]