Ilmselt kõige lahedam elektriratas, mis kunagi ehitatud?

Maailma populaarseimalt ühisrahastussaidilt Kickstarter leiab järjekordse Eestlaste poolt algatatud projekti. Sedapuhku otsib toetust Chop-E, kes on tuntud elektrimootorratta tootmise poolest. Kickstarteri kasutajatelt soovib idufirma saada toetust ühe mudeli masstootmise jaoks. Me proovime teile tõestada, et elektritransport võib olla praktiline, lahe, stiiline ja taskukohane.

Mis on Chop-E?
Chop-E on Eestis toodetud elektrimootorratas, millele pandi alus alles möödunud aasta 1. aprillil. See on aukartust äratav elektriline kaherattaline unikaalse disainiga, millega on megalahe sõita. Sellel on väga hea kombinatsioon – kohandatud osadest ja disainist, mis on kokku seatud olemasolevate toodetega. Ideest disainini jõuti kõigest seitsme minutiga. Vaid paar nädalat pärast ideele tulemist sai tiim valmis esimese prototüübi. Peale esimese prototüübi valmimist on Chop-E rattaid kajastatud meedias ning nähtud erinevatel jalgratta teemalistel üritustel.

Lühidalt tehnilisest infost:
Mootor: 1 Kw
Aku: 20Ah, 16 x LifePo elementi,  48 volti
Esiratas/rehv: 20” diameeter ja 3” laius
Tagumine ratas/rehv: 18” sulam velg koos 240/40/18 mootorratta rehviga
Maksimaalne kiirus: 35 km/h (reguleeritav)
Maksimaalne vahemaa : 55+ km
Kaal: ca 65 kg
Pikkus: 2 m

ELEKTRIMOOTORRATAS_2

Miks sa peaksid sõitma Chop-E-ga?
Sa sõidaksid põhimõtteliselt tasuta
Meie elekter on küll üsna kallis, ent Chop-E suudab läbida 625km 1€ eest.
Chop-E on reaalne toode, mitte odav võltsing, mis on tehtud koledast plastikust, mille peale ei julgeks istudagi.
See on ehitatud kõrgekvaliteedilise täpsusega, tunned ja näed selle hinnalisust sellega sõites.

ELEKTRIMOOTORRATAS_BW

Põhikomponendid, mida nad ise ei valmista:
Mootor:  MagicPie 3.2 prototüüpidega mudelid tulevad neljanda generatsiooni mootoritest, mis on vaiksemad ja palju tõhusamad. Mootorid on Golgen Motors toodangud. Mootoril on 1Kw võimsus ja programeeritav kiirus, et saaksid seda kohandada kohalike seadustega.

Aku: võimsus on 20Ah ja igal akul on BMS (Battery Management System- aku juhtimissüsteem). Praegu saab ehitada väga lihtsaid akusid, millel on lukk elektri katkestamiseks. Kickstarteri abiga tahavad nad lõplikult disainida aku, mille ühte lukku oleks võimalik kasutada aku toiteks ja aku lukustamiseks kohapeal.

Tagumine ratas/rehv: mõlemad on tavalised olemasolead tooted. Velg on täpne koopia VW Scirocco’st, kuid ta on palju kergem ja odavam originaalist. Rehvide hulgast valiti Pirelli DIABLO, mis sobib ideaalselt selle veljega.

Iste: nad plaanivad selle ise disainida, aga hetkel ei ole see “mänguline” detail.

Tootmise alustamiseks vajab idufirma 100 000 dollarit ehk ligikaudu 88 078 eurot. Uudise kirjutamise hetkeks on projekti toetatud kõigest 310 dollariga. Chop-E rataste masstootmist saab Kickstarteris toetada kuni 21. märtsini. Aitame? CHOP-E

Toimetas Ranto Lupp

Mootorratturid.ee asutaja ja toimetaja.