UUS 2017 | HARLEY-DAVDISON® ROAD KING SPECIAL

Featured Video Play Icon

Paljude mootorratturite jaoks on Road King® kõige  klassikalisem Harley-Davidson®-i pikamaatsikkel. Tõepoolest, mootorratta siluett toob silme ette pildi minevikust. Disain on ajaproovile hästi vastu pidanud – selle ajalugu ulatub aastasse 1949, mil maanteele veeresid esimesed, tol ajal FL-mudeli nime kandnud tsiklid.

2017. aastal lisab Harley-Davidson ajalukku uue peatüki – turule tuleb Road King Special, uue jõulise kujuga mootorratas, mis on loomult palju süngem. Madalama profiiliga tsikkel toob tänavapilti midagi täiesti uut ja omanäolist.

Harley-Davidsoni tootekujunduse eest vastutav asepresident Brad Richards selgitab: „FL-seeria mudelid on alati olnud Harley-Davidsoni eheda sõidunaudingu kehastus. Nüüd vahetati kroompinnad mustade vastu ja tsikli profiil tehti madalamaks. Tänu sellele tõusis traditsiooniline Road King muude custom baggerite ehk sadulakottidega matkatsiklite hulgas uuele, väga moodsale tasemele. Road King Special on mõeldud tõsiseks sõitmiseks ja see on ähvardavalt pilkupüüdev. Täpselt nagu meil plaanis oligi …“

Mis on uut?

Otsast otsani musta värvi, mootoriks võimas 1750 cm3 Milwaukee-Eight. Uus Road King Special näitab täiesti uut suunda Harley-Davidsoni matkatsiklite kujunduses ja väljendab klassikalise Road Kingi moodsat külge.

Uuele kujundusele ja mootorile lisandus uus vedrustus. Esihargi amortisaatorid teevad vedrustuse tõhusamaks, tagumised amortisaatorid on täiesti uue konstruktsiooniga ja nende eelpingsust saab reguleerida hüdrauliliselt (mitte õhuga).

Road King Speciali värvivalikusse kuulub neli kombinatsiooni:

  • Vivid Black
  • Charcoal Denim
  • Hot Rod Red Flake Hard Candy Custom
  • Olive Gold.

Road King Speciali teeb eriomaseks tume esiots, mille krooniks on massiivne läikivmust esitulekorpus. Tuuleklaasi puudumine toob selle veelgi rohkem esile. Iseloomukas, 9 tolli kõrgune ja 1,25 tolli laiune mini-ape-tüüpi juhtraud annab juhile väärika sõiduasendi ja on mugav ka pikkadel sõitudel.

Musta pinnaga on ka Road King Speciali mootorikaitse, juhtraud ja käsijuhtseadiseid, peeglid, suunatuled, mootorikatted, õhupuhasti kate, summutid ja väljalasketoru kate. Kroomi on alles vaid mootori mõnel olulisel osal – klapikambri alumisel osal, tõukurvarraste torudel ja tõukuri korpusel, mis toovad esile Milwaukee-Eight mootori kultusliku V-Twin kuju. Tsikli jaotusmehhanismil on uus giljoššlihviga kate, seda viimistlustehnikat on kasutatud ka kütusepaagi konsoolil ja õhupuhasti kattel.

Mootorrattal on läikivmustad Turbine-tüüpi alumiiniumvaluveljed, 19-tollist esivelge katab madala profiiliga porilaud. Tagaosas ulatuvad pikaksvenitatud sadulakotid üle summutite, jättes mulje, nagu puutuks need peagu vastu maad. See mulje saavutati ilma vedrustuse käiku vähendamata. Sadulakottide ja tagumise porilaua vahele jäävat ruumi katab tagapaneel, kompaktse ja madala profiiliga tagaosale paneb punkti numbrimärgi madalale paigutatud alus.

Road King Speciali standardvarustusse kuulub Harley-Davidsoni nutikas turvasüsteem.

Mootor

Kõigi Harley-Davidsoni matkamootorrataste 2017. aasta mudelite standardvarustuses on Milwaukee-Eight mootor, mis reageerib kiiresti, on heade kiirendusomadustega, puhtama heliga, sujuvam – kõik, mida mootorratturid ühelt Harley-Davidsoni pikamaatsikli mootorilt ootavad.

Road King Special on esimene mudel, mille Milwaukee-Eight on üleni musta viimistlusega.

Rohkem tõmmet

Milwaukee-Eight mootori pöördemoment on 10 protsenti suurem kui mootoril, mida mida kasutati jõuallikana matkatsiklite eelmistel mudelitel. Lisaks suuremale töömahule on Milwaukee-Eightil suurem surveaste ja neljaklapilised silindripead, mille sisse- ja väljalaskekanalite läbilaskevõime on 50 protsenti suurem. Klapiajamit pole vaja reguleerida, sest tänu nookurite konstruktsioonile püsib klapivahede tehaseseadistus kogu tööea jooksul. Igal silindril on kaks süüteküünalt, mis muudavad põlemisprotsessi efektiivsemaks. Üks kettajamiga nukkvõll on kergem, lihtsama konstruktsiooniga ja tekitab vähem hõõrdumist ning müra.

Paremad kiirendusomadused

Milwaukee-Eighti mootor kaalub sama palju kui eelmistel mudelitel kasutatud mootor, nii parandab suurem võimsus otseselt kiirendusvõimet. Mootoriga Twin Cam High Output 103 võrreldes on Milwaukee-Eight 107 kiirendusvõime 0–60 miili tunnis 11 protsenti parem, see võrdub kahe kuni kolme tsiklipikkusega, ja kõige suurema käiguga kiirendamisel 60–80 miili tunnis samuti 11 protsenti parem, mis võrdub ühe kuni kahe tsiklipikkusega.

Soojuse ärajuhtimine

Milwaukee-Eight mootor parandab nii juhi kui ka kaassõitja sõidumugavust, sest soojusneelduvus on väiksem, soojusloovutus parem ja väljalaskesüsteem on uue konstruktsiooniga. Milwaukee-Eight 107 mootori täppisjahutus suunab õlijoa silindripeade kõige rohkem kuumenevatele piirkondadele. Igale silindrile paigaldatud uus detonatsioonisensor võimaldab gaasijaotusmehhanismi täpsemat juhtimist. Tagumine väljalasketoru on ümber paigutatud ja väljalaskesüsteemi katalüsaator on uues asukohas, nii et soojus juhitakse kaassõitjast eemale. Tühikäigu pöörlemissagedust vähendati 1000 p/min 850 p/min.

Suurem mugavus

Uus ja õhem peaülekande kate ning kitsa profiiliga õhupuhasti teevad juhile rohkem jalaruumi mootori kõrval ja paljudele mootorratturitele ka jala mahapaneku lihtsamaks. Kõigil Milwaukee-Eight mootoriga varustatud mudelitel on väga efektiivne hüdrauliline Assist & Slip sidur.

Väiksem vibratsioon

Kummikinnitusega Milwaukee-Eight mootoril on üks sisemine tasakaalustusvõll, nii et esmane vibratsioon tühikäigul on vähenenud 75 protsendi võrra. Klassikaline Harley® V-Twin tunne on alles, kuid sõitmine on mugavam nii juhi kui ka kaassõitja jaoks.

Mahlasem väljalaskemüra

Kergemad klapid, üks nukkvõll, optimeeritud kujuga katted ja täiustatud jõuülekanne vähendavad mootori mehhaanilist müra. Mootori sisselaskesüsteem ja õhupuhasti on uue konstruktsiooniga, nii et sisselaskemüra on väiksem, kuid vooluhulk maksimaalne. Selle tulemusena on uue Milwaukee-Eight mootori mehhaaniline müra väiksem ja laseb kõlada mahlakatel väljalaskehelidel. Süsteem vastab üleilmsetele müra- ja heitmestandardite nõuetele, samas teeb ilmeksimatult äratuntavat väljalaskemüra.

Täiustatud laadimine

Milwaukee-Eight mootori laadimissüsteem annab akule 50 protsenti rohkem energiat tühikäigul, et paremini rahuldada matkatsiklite kasutajate energiavajadust (nt lisatuled, võimas helisüsteem, soojendusega varustus ja muud lisaseadmed).

Road King Speciali mugavust ja juhitavust parandavad esi- ja tagavedrustuse uhiuued komponendid, mis on paigaldatud Harley-Davidsoni matkatsiklite 2017. aasta kõigile mudelitele.

Uute tagumiste emulsioonamortisaatorite eelpingust saab reguleerida hüdrauliliselt 15–30 protsendi ulatuses rohkem kui matkatsiklite eelmistel standardamortisaatoritel. Esivedrustuses on kasutatud uut, kahe paindklapiga vedrustustehnoloogiat. See töötab sarnaselt võidusõidutsikli esikahvlil kasutatavate topelthülssidega amortisaatoritega, mis on lineaarse karakteristikuga ja väiksema massiga.

Ühendatud Reflex-pidurid koos ABS-iga on võimsad ja tagavad hea juhitavuse ka pidurdamisel.

Featured Video Play Icon

Out The Window – Ben Ferguson | Harley-Davidson

Featured Video Play Icon

Teine planeet – Leslie Laasner | Ehk lühidalt sellest, kuidas ma Vihuriga kuu peal käisin ja mida ma seal nägin