TEEJUHT SPORTBIKE’IDE MAAILMA

Ei ole möödunud palju aega sellest kui algtaseme sportbike turgu valitses praktiliselt üks ja ainus Kawasaki Ninja 250R. Aastal 2011 tegi Honda lükke, mis muutis Kawasaki staatust ja saatust, debüteerides CBR250R mudelit. Nüüd, neli aastat hiljem, on turul mitmeid tootjaid, kelle vahel valida. MotoUSA pani viis erinevat algtaseme sportbike’i proovile, et välja selgitada parim.

Tehniliselt rääkides võiks öelda, et omavahel võistlesid neli sportbike’i, sest viies – 2015 SYM T2 250i ei sobi oma parameetrite järgi üks-ühele sportbike’ide kategooriasse. Miks siis üldse SYM võistlustulle saata? Sest neid rattaid loetakse samuti pigem algtaseme (entry level) gruppi, nii hinna kui võimsuse poolest. SYM rataste hinnaklass jääb 3500€ kanti (kõige soodsam viiest), mistõttu on see algajate baikerite jaoks üks tõsiselvõetav ostuvariant. Muidugi on see võimsuselt veidi nõrgem kui teised neli sportbike’i.

Mis puudutab tõelisi sportbike’e, siis KTM ja Yamaha on selles valdkonnas uued tulijad. Mõlemad suutsid oma mudelitest võtta välja rohkem kui 300 kuupsentimeetrit. KTM RC390 annab erakordse sõiduomaduse tänu vedelikjahutusel põhinevale 375cc mootorile. Yamaha R3 sai samuti positiivset vastukaja tänu oma mahedale jõuülekandele ja stabiilsele tundele kurvides.

ColorCorrected

CBR300R on uuendus CBR250R mudelile. Honda platvorm kuulutati välja vähem kui aasta pärast Kawasaki Ninja 300 debüüti 2013. aastal, kuid esimesed USA mudelid ei jõudnud turule enne 2014. aasta keskpaika. CBR300R oli tõestus märkimisväärsest arengust oma eelkäijast tänu lisatud 37-le kuupsentimeetrile ja pilkupüüdvale välimusele.

Rääkida tuleks ka Ninja 300-st. See bike näitas, et ka 300 kuupsentimeetrilise rattaga on võimalik lõbutseda. Seda nii algajatel kui ka kogenud sõitjatel. Ninja 300 on jäänud omadustelt praktiliselt samasuguseks nagu ta algselt välja tuli, välja arvatud rehvivahetus Dunlopi poolt 2015 aasta mudelil. Kawasakil on aastakümneid kogemusi sportbike’ide valdkonnas ja pani kohe alguses Ninja väljatulekuga kümnesse. See on see bike, mida Honda, KTM ja Yamaha üritasid üle trumbata.

MotoUSA järjestas need viis algtaseme sportbike’i järgnevalt:

  1. Yamaha R3
  2. KTM RC390
  3. Honda CBR300R
  4. Kawasaki Ninja 300 ABS
  5. SYM T2 250i

KAS BMW TEEB UUE KRUIISERIGA COMEBACKI?

VAATA | Harley-Davidson Street 750 at X Games Austin