NIPID & TRIKID: Kuidas sõita külgkorviga mootorrattaga?

Külgkorviga sõites võid unustada kõik, mis oled õppinud mootorrattaga sõitmisest – või peaaegu kõik. Kui sa külgkorvi ratta külge haagid (räägime siinkohal traditsioonilistest külgkorvidest), moondub ratas täiesti teiseks loomaks.

Kui sa just ei ole Suurbritannias, Jaapanis või Uus-Meremaal, on su külgkorv tõenäoliselt ratta paremale küljele paigutatud. Kiirendades kipub see kombinatsioon külgkorvi suunas pöörama; aeglustades tahab teisele poole pöörata.

Enamik külgkorvidel on (või peaks olema) haagise ratta jaoks eraldi pidur, mis on ühendatud mootorratta tagapiduriga. Tagapidurit rakendades tekib masinal tahtmine sirgjooneliselt peatuda – väga hea, kui sõidad otse, aga võib-olla mitte nii hea, kui üritad pöördel peatuda. Millal iganes võimalik, pidurda sirgjoones.

Oma esimesel sõidul mõistad kolmekümne sekundi jooksul, et traditsioonilise külghaagisega ei saa kurvis kallutada nagu rattaga. Unusta vastupööramine, aga siiski kalluta pöörde suunas, nagu teeksid tavalisel rattal.

Külgkorviga mootorratas

Külgkorve on parim juhtida, kui korvis on raskus sees. Kui sul pole sõidukaaslast, pane korvi nii palju raskust kui saad ja säti see nii madalaks kui võimalik. Umbes 23-45 kg on hea – see on umbes paari suure koeratoidukoti raskus. Halvim asi, mida sa saaks teha, on jätta tool tühjaks ja panna reisija taha istuma.

Külghaagise rataste kordamööda tõstmine, tuntud kui “flying the chair”, on tehnika edasijõudnutele mis näeb võimas välja – seni, kuni see on tahtlik. Harjutamiseks leia suur tühi parkla ja sõida kaheksaid, alustades aeglaselt ja tasapisi kiirust suurendades kuni korv tõuseb. Sa märkad otsekohe, et sõidad nüüd suure, tasakaalutu mootorrattaga, mis käitub kui traditsiooniline ratas.

#EMHA 2015 HARLEY DAVIDSONI SAI OMALE HIIUMAA MEES EVEN SUISLEPP

EMHA 2015: Harley-Davidson Tallinn ja Magnificent Marionettes tegid järelhüüde mõnusa video näol