Tere tulemast KTM

Tänavusel Eesti Mootorrattahooaja Lõpetamise sündmusele annab värvi KTM.

KTM 1290 SUPER DUKE R

ktm-1290-super-duke-r

1290 R on kõige ekstreemsem Super Duke ja radikaalsem kõigist eelkäijatest. KTM-i lähenemine võimsa RC8 mootori ja kerge redelraami arendamisele on terviklik, sellele lisandub tehnoloogia ja elektroonika viimane sõna ning tulemuseks on uue 1290 Super Duke R-i ülim sooritusvõime. 180 hj vaid 189 kg kaalu juures – selline võimsuse/kaalu suhe oli varem jõukohane vaid järeleaidatud supersport klassi ratastele. Uuenduslikud elektroonilised abisüsteemid viivad juhitavuse ja ohutuse samuti uuele tasemele.

75-kraadine elektrooniliselt juhitav V2 mootor on üheaegselt nii erakordselt paindlik kui äkiline ja kergelt sõidetav. See muudab 1290 Super Duke R-i sobivaks nii linnas liiklemiseks kui rajal sõitmiseks.

Eeskujuliku geomeetriaga 1290 Super Duke R-i raam on kergest ja äärmiselt jäigast kroom-molübdeenterasest, selle külge kinnitub alumiiniumist tagumine poolraam.

Esiratas kinnitub 48 mm liugtorudega täisreguleeritava WP USD teleskoopesihargi vahele, tagaratta vedrustuse eest hoolitseb pikk ja jäik ühepoolne tagakiige ja reguleeritav vedrustuse monoelement.

Super Duke’i eripäraks on eriti kõrgest klassist Brembo võidusõidupidurid ja koostöös Boschiga välja arendatud juhtelektroonika, mis muudab ligi kahesajahobujõulise mootorratta taltsustamise üheaegselt nii nauditavaks kui ohtuks ja efektiivseks. Elektroonilised abimehed, kuhu kuuluvad ABS blokeerimisvastased pidurid, veojõukontroll MTC ning piki- ja külgkaldeandurid, tagavad vajadusel kiire, turvalise ja kontrollitud kulgemise ent soovi korral väljalülitatavana tagavad äärmuslikke elamusi ka MotoGP tasemel sõitjatele.

MOOTOR

MOOTOR 2 silindrit, 4 takti, V75´
KUBATUUR 1,301 cc
VÕIMSUS 127 kW (173 hp) @ 8,870
STARTER/ AKU ElektristarteR
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR PASCTM hüdrauliline libisev sidur

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
ESIAMORT WP-USD
TAGAAMORT WP-Monoshock
AMORDIKÄIK EES/TAGA 125/156 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 320 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 240 mm
KLIIRENS 140mm
SADULA KÕRGUS 835 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 18 Liitrit
KAAL ~189 kg (ilma kütuseta)

KTM 1290 SUPER ADVENTURE

ktm-1290-super-adventure

KTM 1290 Super Adventure püstitab uue standardi matkaendurode segmendis oma esmaklassilise varustusega ning jätab konkurendid kaugele seljataha. Super Adventure kompromissitult võimas mootor käib käsikäes turvalisuse ja elektroonika pakkettidega, mis on peajagu teistest üle. See tähendab, et sportlik sõit vaheldub hoomamatult mitmekülgse matkaenduroga, muutes Super Enduro ideaalseks sõiduvahendiks igal teekonnal.

MOOTOR

MOOTOR 2 silindrit, 4 takti, V75´
KUBATUUR 1,301 cc
VÕIMSUS 118 kW (160 hp)
STARTER/ AKU Elektristarter
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR PASCTM hüdrauliline libisev sidur

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
ESIAMORT WP-USD 48 Ø mm
TAGAAMORT WP-PDS Monoshock
AMORDIKÄIK EES/TAGA 200/200 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 320 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 267 mm
KLIIRENS 220mm
SADULA KÕRGUS 860/875 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 30 Liitrit
KAAL ~229 kg (ilma kütuseta)

KTM 1190 ADVENTURE R

1190adventure_r_90

 

MOOTOR

MOOTOR 2 silindrit, 4 takti, V75´
KUBATUUR 1,195 cc
VÕIMSUS 110 kW @ 9,500 rpm
VÄÄNE 125 Nm @ 7,500 rpm
STARTER/ AKU Elektristarter/12V, 11,2 Ah
KÄIGUKAST 6 käiku
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR PASCTM hüdrauliline libisev sidur
SÜÜDE Keihin EMS

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
TAGARAAM Aluminium
JUHTRAUD Aluminium, Ų 28/22 mm
ESIAMORT WP-USD Ų 48 mm
TAGAAMORT WP-Monoshock
AMORDIKÄIK EES/TAGA 220/220 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 320 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 267 mm
ABS Bosch 9ME combines ABS
KLIIRENS 250mm
SADULA KÕRGUS 890 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 23 Liitrit/ 3,5 reserv
KAAL ~217 kg (ilma kütuseta)

KTM 690 DUKE R

ktm_690_duke_r_2016

KÕIGE SPORTLIKUM ÜHESILINDRILINE
Kui keegi suudab vastu seista mitmekülgsele 690 Dukele, siis on see 690 Duke R. Kõrgekvaliteedilised WP amordid on reguleeritavad sellise imelise paindlikusega, et nende settingud algavad mugavast ja lõppevad võidusõidu valmis settinguga. Ri raam on mõeldud kannatama ringraja kurve ning teravat aeglustamist, mis on omane Brembo piduritele. Akrapovici summuti aitab säästa kaalu aga ka annab lisaks 2hp. Kõrgem raam ja jalarauad aitavad kurve veel tervamalt võtta ning sõiduasend on sportlik ent piisavalt mugav, et liigelda avalikel teedel. 690 Duke Ri ABS võib olla abiks isegi rajal, kuna on seadistuse võimalustes Supermoto, mis võtab tagumiselt rehvilt kontrolli maha ja jätab esimesele peale.

MOOTOR

MOOTOR 1 silinder, 4 takti
KUBATUUR 690 cc
VÕIMSUS 55 kW (75 hp)
VÄÄNE 70 Nm @ 5,500 rpm
STARTER/ AKU Elektristarter/12V, 8.6 Ah
KÄIGUKAST 6 käiku
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR Hüdrauliline APTCTM libisev sidur
SÜÜDE Keihin EMS with DBW

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
TAGARAAM Aluminium
JUHTRAUD Aluminium, Ų 28/22 mm
ESIAMORT WP-USD Ų 43 mm
TAGAAMORT WP-Monoshock
AMORDIKÄIK EES/TAGA 150/150 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 320 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 240 mm
ABS Bosch 9M+ Two Channel
KLIIRENS 192 mm
SADULA KÕRGUS 865 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 14 Liter /3.2 reser
KAAL ~149.5 kg (ilma kütuseta)

KTM RC 390

390_rc_duke_90_standard

Puhasttõugu sportmootorratas. Alles jäätud vaid oluline. Agresiivne, kiire, saab sõita A2 lubadega ning äärmiselt sportlik. Olgu sõit maanteel või ringrajal, Moto3 geenid annavad endast tunda igal manöövril ja annavad endast eheda „racing“ fiilingu. Käsitlemine on klass omaette. Sooritus on uskumatu. Ja võimsus on äge.

MOOTOR

MOOTOR 1 silinder, 4 takti
KUBATUUR 373.2 cc
VÕIMSUS 32 kW (43 hp)
STARTER/ AKU Elektristarter
KÄIGUKAST 6 käiku
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR Mehhaaniline märgsidur
SÜÜDE Elektronsüüde digitaalse süütenurga muutmisega

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
ESIAMORT WP-USD Ų 43 mm
TAGAAMORT WP Monoamort
AMORDIKÄIK EES/TAGA 125/150 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 300 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 230 mm
ABS Bosch 9MB Two Channel
KLIIRENS 178.5 mm
SADULA KÕRGUS 820 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 10 Liter
KAAL ~147 kg (ilma kütuseta)

125 DUKE

125duke_white_90

Alates 2011 on noortele ja südamelt noortele saadaval esimene 125cc tänavasõidutsikkel KTM Duke seeriast, mida saab registrisse. Dukele on iseloomulik äärmiselt palju sõidurõõmu ja mõistlik hind. Tsikli hingeks on viimane sõna 4-taktiliste mootorite seas, spetsiaalselt arendatud 125 Duke jaoks. Mootoril on keeruline DOHC nelja ventiiliga silindripea ja vedelikjahutus. See toodab vaevata 15 HJ, mis on paljudes maades seaduslikuks piiranguks. Mootor on hästi sujuva jõugraafikuga tänu integreeritud tasakaalustus võllile. Puhtama emissiooni kindlustavad elektrooniline kütuse sissepritse ja kolme anduriga katalüütiline muundur. Väga kerge terasest raam, millel on kõrgekvaliteediline WP amort, pakub kurvide läbimisel rõõmu. Massid on paigutatud tihedalt raskuskeskme juurde, sumbutaja on toodud mootori alla. Kõige väiksem Duke omab samamoodi vaid esmaklassilisi detaile nagu võimas pidurdussüsteem, mis arendati välja koostöös Bremboga. See on tõeline KTM.

MOOTOR

MOOTOR 1 silinder, 4 takti
KUBATUUR 124.8 cc
STARTER/ AKU Elektristarter
KÄIGUKAST 6 käiku
JAHUTUS Vedelikjahutus
SIDUR Magura hüdrauliline märgsidur
SÜÜDE Kokusan

RAAM

RAAM Kroom-Molybdeen toruraam
TAGARAAM Aluminium
JUHTRAUD Aluminium, Ų 28/22 mm Renthal
ESIAMORT WP-USD Ų 48 mm
TAGAAMORT WP-Monoshock
AMORDIKÄIK EES/TAGA 300/330 mm
ESIPIDUR Ketaspidur Ų 260 mm
TAGAPIDUR Ketaspidur Ų 220 mm
KLIIRENS 395mm
SADULA KÕRGUS 992 mm
KÜTUSEPAAGI MAHT ~ 7.5 Liitrit
KAAL ~90.8 kg (ilma kütuseta)

NIPID & TRIKID: Oska õigesti vastupöörata

Galerii: Eesti Mootorrattahooaja Lõpetamine 2016